Hoe werkt het?
Samen komen we er wel uit

 

Aangepaste aanpak in verband met Corona

Nadat u zich heeft aangemeld bij Buurtbemiddeling Olst-Wijhe, gaat het alsvolgt:

  • We hebben een telefonisch gesprek met u, over de situatie en de mogelijkheden van Buurtbemiddeling.
  • Wanneer u bemiddeling wilt, maken de bemiddelaars met u een afspraak voor een telefonische of online intake.
  • Als het niet telefonisch of online kan of gepast is, organiseren we een live gesprek op een geschikte locatie, met de nodige maatregelen.
  • Wanneer u dat wilt, zoeken de bemiddelaars daarna contact met uw buren.
  • U gaat met uw buren en de bemiddelaars 'om tafel',  binnen passende en veilige mogelijkheden. Met elkaar gaat u op zoek naar een oplossing voor de problemen.

Een bemiddeling is pas succesvol als de oplossing voor u beiden acceptabel is.

De buurtbemiddelaars nemen op een later moment nog eens contact op met u en uw buren om te bespreken hoe het gaat.

"Overlast? Wacht niet te lang en stap op uw buren af."

Aanmelden

Wilt u een probleem of conflict aanmelden voor Buurtbemiddeling?
Neem dan contact op met ons op:

telefoon: (0570) 621 556
e-mail: info@buurtbemiddelingolstwijhe.nl

"Buurtbemiddeling gaat stap voor stap en niet sneller of verder dan u zelf wilt."

Buurtbemiddeling Olst-Wijhe is een samenwerkingsproject van:

Buurtbemiddeling Olst-Wijhe wordt uitgevoerd door Raster Welzijn. Raster Welzijn is een non-profit organisatie uit Deventer.

Het CCV (Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid) helpt buurtbemiddelingsorganisaties bij het opzetten en uitvoeren van Buurtbemiddeling en bewaakt de kwaliteit van Buurtbemiddeling.

Buurtbemiddeling OlstWijhe is een door het CCV erkende Buurtbemiddelingsorganisatie.